مکتوس

سئو سایت ها

مکتوس

سئو سایت ها

بایگانی

۳۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

درصورت وجودنارسایی میترال یا این که نارسایی نصفه چپ قلب،ادم یا این که خیزریوی ونهایتا خیزریوی کف آلود به یاور سرفه و تاکی پنی درحیوان مشاهده می گردد . 

درنارسایی نیمه راست قلب یا این که نارسایی روزنه سه لختی،خون به طرف سیاهرگهای والا ( بجای عبورازسرخرگ ریوی) پس زده گردیده ودرنتیجه منجربه ادم یا این که خیززیرپوستی anasarca( بخصوص درناحیه فک، گردن وپوست ناحیه جلوی قفسه سینه)وخیزدرمحوطه بطنیascites،ناحیه صدری hydrothorax وآبشامه قلب hydropericardium می گردد .اگرپرخونی باندازه کافی شدید باشد روی کبد وکلیه نیزتاثیرمی گذارد .بطوریکه درکبد منجر تورم وازدست دادن عمل نرمالش می گردد .درادامه با وخامت بیماری روی سیستم سیاهرگی باب Portal system نیزاثرگذاشته وباعث خلل درهضم وجذب دردستگاه گوارش می‌شود وهمچنین خروج ترشحات ترانسودائی Transudation بداخل روده ها راسبب گردیده ولذا منجربه اسهال می گردد(درابتدای بیماری مدفوع نرمال می باشد ودرمراحل توسعه یافته اسهال ظاهرمیشود) .سیاهرگهای سطحی بدن نیزمتسع می شوند درهمین رابطه نیزسیاهرگ وداج نیزمتسع ونبض دارمی گردد . خرید اینترنتی مرغ

اختلال درکلیه ها بدنبال کاهش جریان خون ورودی سرخرگی وکاهش اکسیژن و تخریب سلولها Anoxicdamage درگلومرولها موجب کاهش ادرارودفع پروتئینهای پلاسما (آلبومین) می گردد . 

  • امین طیرانیان
  • ۰
  • ۰

سیاهرگ 

ها سیاهرگ ها نسبت به سرخرگ های مشابه،گشادترولی دیواره آنان نازکتراست .مقدارماهیچه صاف دردیواره سیاهرگ هابسیارکم است .روزنه های دولختی(که به آنها روزنه های لانه کبوتری نیزگفته می شود)درسراسرسیستم های سیاهرگی ولمفاوی به طور،نامنظم دور از هم اند . این روزنه ها معمولاجایی چشم می شوند که دویا چندین سیاهرگ به هم می پیوندندتا سیاهرگ بزرگی را به وجود آورند .وضعیت قرارگرفتن این روزنه ها،به راه و روش ای میباشد که تنها اذن می دهند،خون دریک سو(جهت)حرکت نماید .وجود این روزنه ها ازبازگشت خون به درون شبکه مویرگی جلوگیری می کند وهمچنین،موجب می شود تا در‌پی انقباض ماهیچه یا جنبش اندام ها،خون به سوی قلب جریان پیدا کند . خرید مرغ

نبض 

سیاهرگ وداج تنفس به وسیله تغییراتی که در فشار داخلی قفسه سینه تولید می کند، موجب افزایش و کاهش ریتمیک اندازه ورید وداج در محل ورود آن به باطن قفسه سینه در خلال گشوده دم ودم می گردد . چنین نوسانی در ورید وداج ، به خصوص در بیماران با ایراد تنفسی، معین خیس می باشد وبه عنوان شاخص بیماری تنفسی به فعالیت می رود . در اکثر گاوهایی که خیلی بسیار عضلانی نیستند ویا پوست ضخیمی ندارند، در طی سیستول دهلیز انقطاع مختصری در جریان مداوم خون سیاهرگی به وجود می آید واین انقطاع، انبساط خفیف تا ملایمی را در نزدیکترین قسمت ورید وداج به قفسه تولید می نماید . این انبساط شم یک موج نبض را که به طرف راز در جنبش هست القا می کند امادر راستی صرفا یک انبساط عروقی چک رونده هست که به ظواهر عکس مسیر جریان خون می باشد و نبض سیاهرگی منفی یا این که دهلیزی نامیده می شود . در گاو تندرست هنگامی که بخش پائینی ورید متعاقب به نیز فشردن یک نقطه آن خالی می شود، این نبض ناپدید می گردد- آزمایش فشار بر روی سیاهرگ در اینجا منفی است . نبض منفی در سیاهرگ شیری هرگز چشم نمی شود، چرا که پایین خیس از قلب قرار گرفته است . وقتی که دریچه سه لتی تماما بسته نمی شود، مقداری از خون مو جود در نصفه راست قلب در خلال سیستول بطنی بجای عبور از سرخرگ ریوی به طور فعال به طرف عقب درامتداد سیاهرگهای بلندمرتبه رانده می شود .دراین موارد ورید وداج دارای نبض حقیقی و واقعی و پاتولوژیک می باشد وبا اجرای تست فشارروی سیا هرگ نیز ناپدید نمی شود .این نبض سیاهرگی مثبت یا این که بطنی قلمداد میشود ودرسیاهرگ شکمی( شیری)نیز مشاهده می گردد . 

  • امین طیرانیان
  • ۰
  • ۰

غذاهای با مرغ

کاتی درباره مرغ

•    گوشت مرغ باید بوی طبیعی داشته باشد. اگر بوی مرغ غیرطبیعی باشد نشانه فاسد بودن گوشت است.

•    گوشت مرغ فساد تیره، پرخون یا کبود است. گوشت مرغ در اثر نگهداری در شرایط نامناسب به تدریج خاکستری و سبز رنگ می شود که بایستی در این مواقع از مصرف آن خودداری کرد.

خوراک مرغ با سس قارچ

ستایش پاکدل

میزان سرو: 4 نفر

مواد لازم:

  • سینه مرغ: 2 عدد
  • آرد: یک سوم پیمانه
  • نمک: به مقدار لازم
  • فلفل سیاه تازه (پودرشده): به مقدار لازم
  • روغن زیتون: 2 ق س
  • قارچ (خردشده): 300 گرم
  • سیر (ریز خردشده): 2 حبه
  • کره: 2 ق س
  • آب مرغ: یک و یک چهارم پیمانه + یک ق س
  • پودر آویشن: یک دوم ق چ
  • ارگانوی خشک: یک دوم ق چ
  • نشاسته ذرت: دو و یک دوم ق چ
  • پنیر پارمزان (رنده شده): یک سوم پیمانه
  • خامه پرچرب: یک چهارم پیمانه
  • برگ جعفری تازه (خردشده): 2 ق س

 8 غذای جدید و خوشمزه با مرغ (1)
 
طرز تهیه:

1. سینه های مرغ را از درازا به دو نیم برش دهید. آرد، نمک و فلفل سیاه را در ظرف مناسبی با هم مخلوط کنید. روغن زیتون را در ظرف مناسبی روی حرارت گرم کنید. برش های مرغ را ابتدا کاملا به مخلوط آرد آغشته کنید و در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و برشته شوند و سپس کنار بگذارید.

2. کره را در ظرف مناسبی روی حرارت گرم کنید و قارچ و سیر را در آن (حدود 3 دقیقه) تفت دهید تا قارچ نرم شود.

3. یک و یک چهارم پیمانه آب مرغ را در ظرفی که مرغ را تفت دادید بریزید. مخلوط قارچ و سیر را اضافه کنید. آویشن و ارگانو را اضافه کنید. پس از به جوش آمدن آب مرغ حرارت را کم کنید و اجازه دهید حدود 4 الی 5 دقیقه به آرامی بپزد و حجم مواد نصف شود.
 
4. یک قاشق سوپ خوری آب مرغ باقیمانده را با نشاسته ذرت مخلوط کرده و به مواد اضافه کنید. مرتب مواد را هم بزنید. پنیر پارمزان و خامه را اضافه کنید و نمک و فلفل سیاه بزنید. مرغ را اضافه کرده و سرو کنید. برای تزیین از برگ جعفری تازه خرد شده استفاده کنید.
 

  • امین طیرانیان
  • ۰
  • ۰

خرید گوشت 

این خوراک ها کمترین وقت ممکن را از شما می گیرند اما طعم خوب و متنوعی دارند و گاهی از مواد اولیه غیرمعمولی در آنها استفاده می شود که حس می کنید دارید شام خیلی مجللی میل میک نید. (مثل مرغ با انجیر و لعاب بالزامیک، ران مرغ آرنولد پالمر، یا سوپ کاری نارگیل)

برای مشاهده دستور پخت و مواد اولیه هر کدام از غذاها روی نام غذا کلیک نمایید.

1. طرز تهیه مرغ با لعاب زردآلو

یک شیشه مربای زردآلو میتواند ران مرغ را به یک غذای خوشمزه ترش و شیرین و تند تبدیل کند. اما حتما این غذا را با برنج سرو کنید که سس آن هدر نرود.

طرز تهیه مرغ با لعاب زردآلو
 

2. طرز تهیه مرغ و قارچ

یک شیشه شراب سفید خشک مثل شاردونی ضعیف را باز کنید. این شراب با مرغ خیلی جور است و میتوان یک غذای عالی و لذت بخش با آن درست کرد.

طرز تهیه مرغ و قارچ
 

3. طرز تهیه مرغ و پیاز فرانسوی با پنیر گرویر

شام مطبوعی با مرغ که همه دوستش خواهند داشت. اگر کاراملی کردن پیاز طول میکشد میتوانید از قبل پیاز را با آرام پز کاراملی کنید و کنار بگذارید تا موقع درست کردن شام وقت زیادی از شما نگیرد.

طرز تهیه مرغ و پیاز فرانسوی با پنیر گرویر
 

4. طرز تهیه مرغ سالتیمبوکا با اسفناج و سیب زمینی

برشهای نازک مرغ را به راحتی میتوان در یک ظرف پخت و سرخ کرد. پروشوتو مرغها را نرم و تر میکند. این غذا پر از نمک و طعمهای مختلف است.

طرز تهیه مرغ سالتیمبوکا با اسفناج و سیب زمینی
 

5. پخت چیکن تیکا ماسالا در غذاپز برقی

بله، چیکن تیکا ماسالا هم می تواند در برنامه غذایی تان جای بگیرد. با کمک غذاپز برقی این شام پُرمزه را میتوانید در 30 دقیقه آماده کنید و سر میز شام بیاورید. 

پخت چیکن تیکا ماسالا در غذاپز برقی
 

6. طرز تهیه ران مرغ سرخ شده با گوجه گیلاسی و ریحان

اگر هوس یک شام راحت، تازه و خوشمزه کرده اید این غذا همه خواسته های شما را برآورده میکند. با تنها 5 ماده لازم و نیم ساعت زمان، یک مرغ ترد با پوست برشته شده و مخلوط گرمی از گوجه پخته شده و ریحان تازه خواهید داشت. 

طرز تهیه ران مرغ سرخ شده با گوجه گیلاسی و ریحان
 

7. طرز تهیه مرغ با کنگر فرنگی، دارچین و کنسرو لیمو

با الهام از یک غذای کلاسیک خاورمیانه ای و استفاده از کنسرو لیمو و ادویه های گرم برای معطر کردنِ بیشتر غذا، یک شام راحت و عالی تهیه کنید. 

طرز تهیه مرغ با کنگر فرنگی دارچین و کنسرو لیمو
 

8. طرز تهیه ران مرغ کبابی با رازیانه و لیمو

ته مزه شیرین رازیانه و آب لیموترش باعث میشوند این غذای تابه ایِ راحت، طعم خاص و فوق العاده ای بگیرد.

  • امین طیرانیان
  • ۰
  • ۰

آغاز تغذیه باید با دان کرامبل با اندازه مناسب و فارغ از گرد و پودر دان باشد . 

دانخوریها و آبخوریها را مستقیماً تحت و یا خیلی نزدیک به مادرهای تصنعی و مصنوعی ندهید تا طیور براحتی بتوانند در دور و بر آن ها تکان کنند . 

با به کارگیری از دماسنجی که بتواند دستکم و حداکثر سکو حرارت را نشان دهد، درجه حرارت محوطه مادرهای تصنعی و رتبه حرارت سالن را کنترل فرمایید . 

قبلی از جوجه‌ریزی، هیترها را از حیث صدق کار آنها، آبخوریها را از لحاظ پاکیزگی و عاری بودن از پوشال و رتبه حرارت مناسب آب، دانخوریها را از حیث وجود دان کافی و در دسترس بودن آنان کنترل فرمائید . خرید اینترنتی مرغ

تراکم جوجه‌ریزی یکی از ضروریات اصلی رشد، حفظ تندستی و کیفیت عمومی زیست و تامین فضای کافی برای هر پرنده هست . میزان فضای در لحاظ گرفته شده بستگی به مجموعه‌ای از فاکتورها نظیر: وزن طیور در هنگام کشتار، دسته تالار (باز و بسته)، وضعیت آب و هوائی حیطه و فصل داراست . بدین جهت برای حساب و کتاب ظرفیت جوجه‌ریزی بایستی بطور دقیق از بعد ها داخلی سالن‌ها آگاه باشیم . 

در فصل تابستان و بخصوص در واحدهایی که قابلیت و امکان پیدایش مشکلات وجود داراست باید تراکم جوجه‌ریزی را کم نموده و در سالنهائی که از تهویه قابل قبولی برخوردار نمی‌باشند بایستی توجه بیشتری نمود و تراکم جوجه‌ریزی در آن ها را هم کاهش اعطا کرد . 

سالنهای باز: تراکم جوجه‌ریزی در سالنهای باز براساس فصل و نوسانات درجه حرارت متعدد بوده و باید در فصل تابستان از تراکم جوجه‌ریزی در سالنهای نام برده کاسته شود . 

  • امین طیرانیان
  • ۰
  • ۰

اقدامات 

واجب قبل ورود جوجه راز برد رشد طیور گوشتی، اجرای یک برنامه مدیریتی معلوم و اثرگذار پیشین از ورود جوجه‌ها به فارم و طی مدت پرورش است . از آنجا که اجرای برنامه های تغذیه ای و بهداشتی در فارمهای یکسری سنی خلل است خوبتر آن می باشد که از شیوه یکباره مالامال و یکباره خالی به کار گیری شود . 

جهت دستیابی به نتایج بهتر رعایت مساله ذیل پیش از ورود جوجه ها لازم است: به‌منظور حفاظت از گله‌ها در پیش‌رو بیماریها از تمیز کاری و ضد عفونی شدن صحیح و کافی تجهیزات سالن و محوطه فضا سالنها مطمئن گردید . 

بستر در محوطه مادرهای مصنوعی می بایست نیز تراز و یکنواخت باشد . بستر ناهموار ایجاد رتبه حرارت غیر یکنواخت در کف سالن نموده و باعث مخفی شدن جوجه‌ها در بین پوشال بستر و یا در ذیل دانخوریها و آبخوریها و محروم شدن از آب و دان در تراز پرورش می گردد . 

خرید مرغ

کارایی نمایید که هر تالار را با جوجه مربوط به یک گله مادر پر نمائید، درصورتی که این کار عملی نمی باشد دست‌کم هر سالن را با جوجه‌های مربوط به گله‌های مادر همسن پر فرمائید . این فرمان رقابت فی مابین طیور را کاهش می دهد . 

مقطع وصال جوجه به فارم را مشخص و معلوم نموده و برای اخذ جوجه آمادگی کامل داشته باشید . 

هیترها را کنترل و از صدق فعالیت آن‌ها مطمئن گردید و با توجه به موقعیت هوای محیط 24 تا 36 ساعت پیشین از ورود جوجه آنها را شفاف کنید . در این فیس قبلی از ورود جوجه بستر کاملا گرم و مرتبه حرارت هوای سالن مطلوب پذیرش جوجه می باشد . 

ضمن پرهیز از وزش هوا از وجود هوای کافی درون تالار بخصوص زمانی که از حرارت بی واسطه به کارگیری میکنید مطمئن گردید . 

بازاء هر 1000 قطعه جوجه در محدوده مادرهای تصنعی و مصنوعی 10ـ8 عدد آبخوری آویز اثبات و 6 عدد آبخوری کمکی کوچک کله قندی و یا این که پلاستیکی، یعنی جمعاً 16ـ14 عدد آبخوری در لحاظ گرفته شود . این آبخوریها پیشین از جوجه‌ریزی باید با آب پاک لبریز شده و جایگاه حرارت آب آبخوریها باید حدود 15ـ10 درجه سانتیگراد باشد . همچنین در سیستم آبخوری نیپل نیز باید از آبخوریهای کمکی به کار گیری شود . 

بیشتر کردن مولتی ویتامین در چند روز اولیه به آب آشامیدنی اثرگذار است . زیرا ممکن هست ویتامین جانور در دان بعلت گرما کاهش یافته باشد . 

تولید فضای اضافی جهت تغذیه در یکسری روز اولیه حتمی می‌باشد . حداقل 20% از فضای مادرهای تصنعی و مصنوعی در روی بستر با صفحات مقوائی و یا این که کفی برنامه کودک پوشانده شود و در آن ها همیشه مقدار مقداری دان تازه وجود داشته باشد . در این چهره همواره طیور به دان دسترسی خواهند داشت . فورا قبلی از ورود جوجه به تالار دانخوریها را پر فرمایید . 

  • امین طیرانیان
  • ۰
  • ۰

این مطلب علل پیدایش کانیبالیسم در طیور را زمینه مشاجره و چک قرار داده و چند رویکرد مدیریتی از گزاره سه راه و روش نوک چینی را برای پیشگیری از آن ابلاغ می کند . 

بعضی مواقع مرغ ها و خروس ها، بوقلمون ها، قرقاول ها و بلدرچین ها آن قدر به یکدیگر نوک می زنند که موجب مرگ یکدیگر می شوند . این مساله می تواند برای ایجاد کننده بسیار لبریز هزینه بوده و ادامه حیات گله را با نقص‌ روبرو سازد . زمانی که کانیبالیسم شروع می شود به سرعت به صورت یک عادت در خواهد آمد که باید حتما متوقف شود . در این جا مقصود از کانیبالیسم، کشیدن پر، نوک زدن به انگشت، سر، پر و بال ها و مقعد می باشد . همیشه پیشگیری از کانیبالیسم چه برای پرنده و چه برای یک مدیر، فراوان ساده تر از درمان آن میباشد . 

خرید اینترنتی مرغ

عامل ها 

موثر به رنج می بضاعت و توان یک مورد را دلیل ساخت این مشکل رفتاری در طیوران دانست . حالت و عارضه ها مدیریتی متعددی که سبب ساز آغاز کانیبالیسم می شوند و یا با آن در ارتباط هستند، شناخته شده اند . 

تعدادی از این عامل ها عبارتند از: تراکم بیش از حد گله . 

ناکافی بودن دانخوری، آبخوری یا لانه های تخمگذاری . 

عصبی بودن و یا این که تحریک پذیری فوق العاده گله (که ممکن هست مربوط به نژاد باشد) . 

غذا ناکافی یا این که کمبودهای تغذیه ای . 

نوردهی نادرست (معمولا نوروفروغ بسیار زیاد) . 

باقی ماندن پرندگان دارنده لنگش در گله . 

استرس های ناشی از حمل و نقل و انتقال پرندگان یا این که بقیه اعمال مدیریتی قضیه نیاز گله . 

پرولاپس (بیرون زدگی مقعد) مرغ های تخمگذار . 

برتری تعداد مرغ هایی که بر روی بستر تخمگذاری می کنند نسبت به مرغ هایی که در قفس یا لانه تخمگذاری می کنند . 

وجود طیوران ترسو وضعیف در گله که طعام یا آب کافی بدست نمی آورند . 

حفظ توام پرندگان با سنین یا این که رنگ متعدد در یک مکان (جداسازی گله های غیر نیز سن یا دارنده یک رنگ متعدد حتمی است) . 

دمای بسیار بالای محیط . 

هرگونه خراشیدگی یا این که پارگی که ممکن میباشد در فیض جفت گیری یا هر اتفاق دیگری به وجود آمد ه باشد . 

بیماری ها، به خصوص در حالتی که سیستم عصبی را پایین تأثیر قرار بدهد . 

عدم یکنواختی در بخشی از پرندگان گله . 

  • امین طیرانیان
  • ۰
  • ۰

زیرا درمانهای طیور رانمی توانایی بصورت انفرادی برای هر مرغ بطور غیر وابسته اجراکرد ، مقابله با استرس ها و رعایت ظریف موردها ذکر شده می تواند در راندمانهای متعدد مدیر های مرغداری مضاعف اثرگذار بوده ودر رخ رعایت بهداشت خل وچل طیور می بضاعت از پیدایش مشکل ها قلبی و صدمات احتمالی به سایر اعضا و اعضاوجوارح مرغ دوری بعمل آید . 

خرید مرغ

ممکن می‌باشد برخی از مرغ ها بدلایل مادر زادی دارنده نارسایی های در قلب یا . . . . . باشند ، لذا بعضا از مرغها مهم تر و صدمه پذیر ترند و اگر به مورد ها بالا دقت بیشتری شود بایستی مدیر پیشگیری ها بصورت جمعی انجام شده و با ایجاد فضایی سلامت و آرام برای مرغ می بضاعت و توان از مرغهایی که زخم پذیر ترند اکثر حمایت کرد تا این موجود باارزش را بیهوده به چاه تلفات نفرستیم . 

در اختراع ها و اختراعات مدام نباید حتما اولیه رخ مسئله را تیتر کرد وبعد به دنبال پاسخ گشت ، در خیلی از موارد جواب حل معضلات در دسترس می باشد و فقط تیتر کردن فیس قضیه ها می تواند ابتکار عمل جدیدی را ایجاد نموده و به خلل ها نقطه پایان دهد . 

استرس های دیگر نیز که بسیار اساسی می‌باشد باعث مشکل ها عدیده ای در طیور خواهند شد که در این مجال صحبت مشاجره آن نمی‌باشد و مورد ها دیگر را به فرصتی دیگر موکول می کنیم . 


  • امین طیرانیان
  • ۰
  • ۰

مواد 

و روش‌‌ها تعداد 400 قطعه جوجه گوشتی یک‌‌‌روزه سویه راءس 308 تنظیم و در قالب یک طرح کاملاً تصادفی در 5 تیمار، 4 تکرار و هر تکرار حاوی 20 قطعه جوجه در یک سالن و به طور منقطع و در مجاورت هم و بر روی بستر تقسیم و نگهداری شدند . 

خرید اینترنتی مرغ

پوست پرتقال کم آب شده مسئله استفاده در این پژوهش از واریته محلی استان گیلان بود . همگی موقعیت برای گروه‌های آزمایشی یکسان بود به قسمتی از این­که، از روز اولیه عصر پرورش، تیم شاهد جیره پایه(فاقد پوست پرتقال کم آب شده) و سایر تیمارها شامل جیره مبنا به علاوه سطوح 5 / 1 و 3 درصد پوست پرتقال کم آب گردیده از ابتدای زمان رشد تا 42 روزگی و سطح ها 5 / 1 و 3 درصد پوست پرتقال کم آب گردیده از ابتدای زمان رشد تا 21 روزگی، که به دان مصرفی جوجه‌‌های گوشتی افزوده گردید، داده شد . نمونه‌هایی از پوست پرتقال کم آب گردیده جهت تحلیل شیمیایی به آزمایشگاه ارسال و مطابق با روش‌‌‌های [4]AOAC تجزیه شیمیایی شد .جیره‌ها براساس توصیه انجمن ملی پژوهش ها آمریکا([5]NRC) تهیه و تنظیم و در دو زمان آغازین(0 تا 21 روزگی) و رشد(22 تا 42 روزگی) جوجه‌ها تغذیه شدند . آب و طعام به چهره آزاد در اختیار جوجه‌ها قرار گرفت و در طول دوره پرورشی، تمام حالت پرورشی از حیث دما، رطوبت، نور، تهویه و مدیر برای تمامی جوجه‌ها مطلوب و یکسان بود . به خواسته بررسی اثرات استعمال از پوست پرتقال بر روی پارامترهای خون در 42 روزگی، پس از اعمال 8 ساعت گرسنگی دو پرنده به چهره تصادفی انتخاب شده و سپس از خون­گیری، نمونه‌های خون گرفته گردیده فورا به آزمایشگاه منتقل گردیده و نمونه­ها به بازه 20 دقیقه سانتریفوژ گردیده و پلاسما آنها جدا شده و با استعمال از کیت‌‌‌های تجاری پارس آزمون و دستگاه اسپکتروفوتومتر نسبت به انجام آزمایشات موضوع لحاظ اقدام گردید . برای تجزیه و نظارت داده­ها از قابل انعطاف افزار SAS، نظارت واریانس با به کار گیری از رویه[6]GLM و برای مقایسه میانگین‌ها از امتحان دانکن در تراز آماری 5 درصد استعمال شد . 


نتایج 

و بحث جدول 1 نتایج تأثیر تیمارهای مختلف را بر روی پارامترهای خونی جوجه‌های گوشتی نشان می‌‌دهد . براساس نتایج این آزمایش، در نقطه پایان دوره پرورش(42 روزگی)، تفاوت آماری معنی‌داری در میان تیمارها مشاهده شد(05 / 0P<) .براساس نتایج این آزمایش، تیمارهای دربردارنده پوست پرتقال نسبت به تیمار شاهد، مقادیر کمتری کلسترول، تری‌گلیسیرید، LDL و VLDL در خون داشتند(05 / 0P<)، البته تیمارهای آزمایشی بر اندازه اسید اوریک و HDL خون تأثیر معنی‌‌‌‌‌‌داری نداشتند(05 / 0P>) . براساس نتایج این آزمایش، پوست پرتقال کم آب شده دارنده 88 درصد ماده خشک، 46 / 5 درصد پروتئین، 2 درصد چربی خام، 7 درصد خاکستر، 1 / 1 درصد کلسیم، 053 / 0 فسفر و 10 درصد فیبر بوده می باشد که این نتایج با یافته‌های هسین و همکاران(2006) تضاد و مغایرت داشت که ممکن می باشد استدلال این ناهم خوانی قادر است تفاوت آب و هوایی و منطقه رویش باشد . نتایج این پژوهش با یافته‌های قریشی و همکاران(1988) که نشان دادند کلسترول، تری‌گلیسیرید و LDL پلاسمای جوجه‌هایی که لیمونن(ماده مؤثره مو جود در عصاره پرتقال) در جیره غذایی آن ها موضوع به کارگیری قرار گرفت پایین‌تر از تیمار شاهد بود، مطابقت و همخوانی دارااست . همان طور که گفته شد تاکنون تست دیگری در این مورد انجام نشده است . 

  • امین طیرانیان
  • ۰
  • ۰

پرتقال یک عدد از فراوانترین میوه‌های جان دار در استان‌های شمالی کشور ایران هست که کمتر به بحث تغذیه‌ای آن در علم ها دامی به‌‌ویژه تغذیه طیور اعتنا گردیده است، لذا آزمایشی به منظور بررسی تأثیر پوست کم آب شده این میوه بر بعضی از پارامترهای خونی جوجه‌‌های گوشتی با 400 قطعه جوجه یک‌روزه از سویه راءس 308 در قالب یک طرح کاملاً تصادفی شامل 5 تیمار، 4 تکرار و 20 قطعه جوجه در هر تکرار انجام شد . تیمارهای آزمایشی مشتمل بر تیمار شاهد و سطح های 5 / 1 و 3 درصد پوست پرتقال کم آب گردیده از ابتدای عصر پرورش تا 42 روزگی و سطح ها 5 / 1 و 3 درصد پوست پرتقال کم آب شده از ابتدای دوره پرورش تا 21 روزگی در جیره مصرفی جوجه‌‌های گوشتی بود . به مراد آنالیز پارامترهای خونی(کلسترول، تری‌‌گلیسیرید، LDL[1]، HDL[2]، [3]VLDL و اسید اوریک) نمونه‌های خون در 42 روزگی از تکرارهای هر تیمار جمع‌آوری شد . براساس نتایج این آزمایش، تیمارهای دربردارنده پوست پرتقال نسبت به تیمار شاهد، مقادیر کمتری گلوکز، کلسترول، LDL و VLDL در خون داشتند(05 / 0P<) . اما تیمارهای آزمایشی بر مقدار اسید اوریک و HDL خون تأثیر معنی‌‌‌‌‌‌داری نداشتند(05 / 0P>) . در نهایت، براساس فیض این پژوهش پوست پرتقال خشک گردیده میتواند اثرات مثبتی بر وضعیت تندستی جوجه‌‌های گوشتی داشته باشد . 

خرید مرغ

مقدمه 

به استدلال این‌که طعام همچنان بخش اعظم هزینه تولید انواع تولیدات طیور را به خویش اختصاص می‌دهد، بدین ترتیب محاسبه مداوم منابع نو و متعدد مواد خوراکی اضطراری می‌باشد، به­طوری­که بایستی ایجاد کنندگان غذا طیور همواره از امکان بالقوه مواد خوراکی نو مطلع شوند(گلیان و سالارمعینی، 1378) . استفاده از ضایعات کشاورزی در تغذیه دام و طیور دلیل مهمی در کاهش رقابت فی مابین انسان و دام یا طیور بر راز غذاست، چرا که اقلامی از قبیل ذرت، سویا و گندم در تغذیه بشر و دام یا این که طیور مشترک می باشد . پرتقال یک عدد از فراوانترین منابع تغذیه‌ای بالقوه در استان‌های شمالی ایران میباشد که کمتر به بحث تغذیه‌ای آن در علوم دامی به‌ویژه تغذیه طیور اعتنا شده می‌باشد . چند از محققین از جمله اولرومی و همکاران(2010) و هسین و همکاران(2006) تحقیقاتی در زمینه ارزش غذایی و تأثیر آن بر عملکرد طیور انجام دادند البته تاکنون آزمایشی در زمینه تأثیر پوست پرتقال بر پارامترهای خونی جوجه‌های گوشتی در باطن و بیرون مرز و بوم انجام نشده، لذا هدف از این آزمایش محاسبه اثر پوست پرتقال در تغذیه جوجه‌های گوشتی می‌باشد . 

  • امین طیرانیان