مکتوس

سئو سایت ها

مکتوس

سئو سایت ها

بایگانی
  • ۰
  • ۰

تولک بری ناخواسته تکنیکی میباشد که بوسیله آن می‌توان دوره پرورش را کوتاه کرد و در سود دوره ایجاد طولانی‌تری داشت . انگیزه فیزیولوژیک از اجرای این برنامه ، ترمیم دستگاه ایجاد مانند طیوران است، البته انگیزه اقتصادی آن محافظت اکثر گله و تهیه تولید برای عرضه جوجه در زمانهای مناسب است . تولک‌بری مرغان تخم گذار از حدود 70 سال پیش در امریکا رواج داشته است، و بیشتر داده ها مربوط به تولک‌بری هم مربوط به این تیم از پرندگان می‌باشد . از حدود یک ده سال پیش در کشور ایران نیز تولک بری ماد‌رها گوشتی مقدمه گردیده است . البته برخی از روشهای کهن تولک‌بری از لحاظ رفاه حیوان ها مسئله نفد واقع گردیده است، اما امروزه تولک‌بری اجباری به عنوان یک راهکار مدیریتی در ارتقا درآمد ، به طور گسترده‌ای چه در طیور تخمگذار و چه در مادر‌ها گوشتی مطرح میباشد . 

تولک 

بری یعنی چه؟ تولک رفتن از حیث ظاهری همپا با پرریزی و جایگزینی پرها و مقدمه سیر قهقرایی ارگان های ایجاد مثلی و قطع تخمگذاری هست . تولک رفتن یک فرایند ارگانیک می باشد و در شرایط ارگانیک با کوتاهتر شدن روز (پاییز) این روند آغاز می گردد . اما تولک بری تحمیلی عبارتست از اعمال مجموعه‌ای از تغییرات که به وسیله آن طیور را وادار به تولک رفتن می‌کنیم . تولک بری به تیتر یک دوره استراحت کوتاه در نقطه نهایی یک دوره تخمگذاری طولانی مطرح هست . 

دوران 

اجرای برنامه تولک بری: هنگام تصمیم گیری در زمینه اجرای تولک بری بایستی تمام مورد ها کارایی گله و عمدتا فاکتورهای اقتصادی مد حیث قرا گیرند . توجیه تولک بردن یک گله در حقیقت حذف یا یا این که به عبارت دیگر تخفیف هزینه‌های عصر رویش است . بدین ترتیب اجرای این برنامه وقتی هزینه‌های دوره رشد بالاست و بها جوجه نیز مطلوب میباشد ( در حقیقت پیش‌بینی میشود بعد از اتمام عصر تولک بها مناسب خواهد بود) به صرفه‌تر خواهد بود . همینطور موقعیت کیفیت پوسته و بضاعت نطفه‌داری یا به طور کل اندازه جوجه‌درآوری، از دیگر فاکتورهایی میباشد که در مورد اجرای برنامه تولک در مادران گوشتی اهمیت بسزایی دارند . 

خرید اینترنتی مرغ

  • ۹۷/۰۷/۰۶
  • امین طیرانیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی