مکتوس

سئو سایت ها

مکتوس

سئو سایت ها

بایگانی
  • ۰
  • ۰

جیره های دربردارنده اندازه بالایی از پلی ساکاریدهای غیر نشاسته ای (NSPs) ویسکوزیتۀ روده ای را ارتقاء داده و آب متعددی را نگه می دارا‌هستند و موجب مدفوع آبکی و چسبناک می شوند . استفاده از آنزیم های تجزیه کنندة NSP بعضی مواقع در جیرۀ جوجه های گوشتی برای کاهش اثرات منفی NSPs به ک☧ر می رود . در سالهای اخیر آنزیم های خوراکی در خوراک طیور تخم گذار به مراد کاهش اندازه مدفوع چسبناک به عمل می رود . نتیجه یک تحقیق مشخص و معلوم کرده است که اضافه کردن آنزیم تجاری به جیرۀ طیور تخم گذارکه عمدتاً دربردارنده گندم – جوباشد نه تنها اندازه رطوبت مدفوع را در بعضا موقعیت بهبود بخشید؛ بلکه سبب بهبود کیفیت پوستۀ تخم مرغ هم شد . با این وجود این مطالعه همچنین معین کرد که اضافه کردن آنزیم موجب سفیدی رنگ پوستۀ تخم مرغ در مرغان تخم گذار قهوه ای می شود و واحد هاو هم کاهش می یابد . این اثرات منفی در هنگام به کار گیری از آنزیم در طیور تخم گذار باید مدّ حیث قرار گیرد . 

فیتاز در جیره طیور به مراد آزاد کردن فسفر ادغام یافته با فیتات و همینطور کاهش میزان فسفر در مواد دفعی بوسیله طیور به عمل می رود . مشخص و معلوم گردیده هست که اضافه کردن فیتاز باعث بهبود کیفیت پوستۀ تخم مرغ می شودتحقیقات اخیر اثرات همکوشی را دربین فیتاز و گزیلاناز در جیره های بر مبنا گندم و جو نشان می دهد . 

آلودگی طعام با مایکوتوکسین ها منجر کاهش شدید ایجاد تخم مرغ و کیفیت پوستۀ تخم مرغ می شود که احتمالاً به علت کاهش مقدار مصرف خوراک آلوده و کثیف باشد .بعضا از مرغ ها به علت دارا بودن یک ژن موروثی مقادیر قابل توجهی از تری متیل آمین (TMA) را در تخم مرغ های خود توده می کنندکه باعث ایجاد بوی ماهی در تخم مرغ می شوند .علت این امرناتوانی پرنده در اکسید نمودنTMA مو جود درخوراک هایی مثل کنجالۀ منداب و پودر ماهی می‌باشد . 

خرید مرغ

  • ۹۷/۰۷/۱۳
  • امین طیرانیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی