مکتوس

سئو سایت ها

مکتوس

سئو سایت ها

بایگانی
  • ۰
  • ۰

مقدمه: در ده سال اخیر منش های توسعه یافته ایی منجر بهبود قابل توجهی در کیفیت و اصلاح نژادها شده می‌باشد . بدلیل رشد و توسعه و گسترش قوی اطلاعات با به کار گیری از سیستم های پردازش داده ها ، امکان عملی کردن تئوری انتخاب ژنتیکی بصورت سیستماتیک به وجود آمده می باشد . این تکنیک های جدید از مدت ها گذشته کاربرد داشته و براین اساس طیف وسیعی از علم و تجربه را در پی خواهد داشت . گروه هایی از متخصصین دوچندان کارآزموده هم منفعت گیری از آخرین نتایج پژوهشی را تضمین می نمایند . به این ترتیب نیازهای متغیر بازار را به سرعت بطور اثرگذار پاسخگو خواهند بود . 

در این مقاله تلاش گردیده هست که مشخصات و ویژگی های چهار نوع از نژادهای لهمن را زمینه چک قرار دهیم . باید به این نکته اعتنا کرد که این شرکت ، نژادهای دیگری را در سال اخیر میلادی به بازار عرضه کرده می‌باشد که خصوصیاتی مطمئنا خوبتر ، از نژادهای بررسی گردیده در این مقاله را دارا‌هستند . در مقالات بعدی به نژادهای تازه لوهمن هم خوا هیم پرداخت . 

ohman 

brown classic : این نژاد در سن 140 تا 150 روزگی به پنجاه درصد تولید می رسد . پیک تولید این نژاد در بین 92 تا 94 درصد می باشد . هر قطعه مرغ این نژاد ظرف دوران دوازده ماه میان 295 تا 305 تخم مرغ ساخت مینماید و در ظرف بازه چهارده ماه نیز 335 تا 345 تخم مرغ تولید میکنند . 

بطور کلی ظرف مدت دوازده ماه هر قطعه مرغ این نژاد میان 188 تا 198 کیلوگرم تخمگذاری می‌کند . همینطور ظرف دوران چهارده ماه هم هر قطعه مرغ بین 21 .4 تا 22 .4 کیلوگرم تخمگذاری دارند . 

وزن هر تخم مرغ تولیدی تا سن دوازده ماهگی این نژاد میان 63 .5 تا 64 .5 گرم می باشد . این رقم در سن چهارده ماهگی زندگی به 64 تا 65 می رسد . 

پوسته تخم مرغ این نژاد قهوه ایی رنگ می باشد . استحکام پوسته این نژاد برابر با 35 نیوتون می باشد . 

مقدار دان و غذای زمینه نیاز این نژاد ، دربین هفته اولیه تا هفته بیستم معاش در میان 7 .4 تا 7 .8 کیلوگرم می باشد . ضریب تبدیل غذای این نژاد 2 .1 تا 2 .2 کیلوگرم می باشد . 

و ولی وزن تن این نژاد لوهمن در نقطه نهایی هفته بیستم معاش 1 .6 تا 1 .7 کیلو گرم می باشد . 

توانایی زنده ماندن این نژاد در ارتفاع زمان رویش 97 تا 98 درصد و در طول عصر تخمگذاری 94 تا 96 درصد می باشد . 

Lohman 

silver : این نژاد در سن 140 تا 150 روزگی به پنجاه درصد تولید میرسد . پیک ساخت این نژاد میان 91 تا 93 درصد می باشد . هر قطعه مرغ این نژاد ظرف مقطع دوازده ماه فی مابین 295 تا 305 تخم مرغ ایجاد میکند و در ظرف برهه زمانی چهارده ماه هم 330 تا 340 تخم مرغ تولید می کنند . 

بطور کلی ظرف مدت دوازده ماه هر قطعه مرغ این نژاد فی مابین 18 تا 19 کیلوگرم تخمگذاری می کند . همینطور ظرف زمان چهارده ماه نیز هر قطعه مرغ فی مابین 19 .5 تا 21 .5 کیلوگرم تخمگذاری دارند . وزن هر تخم مرغ تولیدی تا سن دوازده ماهگی این نژاد بین 61 .5 تا 62 .5 گرم می باشد . این رقم در سن چهارده ماهگی معاش به 62 تا 63 گرم می رسد . خرید مرغ

  • ۹۷/۰۷/۱۱
  • امین طیرانیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی