مکتوس

سئو سایت ها

مکتوس

سئو سایت ها

بایگانی
  • ۰
  • ۰

مواد 

و روش‌‌ها تعداد 400 قطعه جوجه گوشتی یک‌‌‌روزه سویه راءس 308 تنظیم و در قالب یک طرح کاملاً تصادفی در 5 تیمار، 4 تکرار و هر تکرار حاوی 20 قطعه جوجه در یک سالن و به طور منقطع و در مجاورت هم و بر روی بستر تقسیم و نگهداری شدند . 

خرید اینترنتی مرغ

پوست پرتقال کم آب شده مسئله استفاده در این پژوهش از واریته محلی استان گیلان بود . همگی موقعیت برای گروه‌های آزمایشی یکسان بود به قسمتی از این­که، از روز اولیه عصر پرورش، تیم شاهد جیره پایه(فاقد پوست پرتقال کم آب شده) و سایر تیمارها شامل جیره مبنا به علاوه سطوح 5 / 1 و 3 درصد پوست پرتقال کم آب گردیده از ابتدای زمان رشد تا 42 روزگی و سطح ها 5 / 1 و 3 درصد پوست پرتقال کم آب گردیده از ابتدای زمان رشد تا 21 روزگی، که به دان مصرفی جوجه‌‌های گوشتی افزوده گردید، داده شد . نمونه‌هایی از پوست پرتقال کم آب گردیده جهت تحلیل شیمیایی به آزمایشگاه ارسال و مطابق با روش‌‌‌های [4]AOAC تجزیه شیمیایی شد .جیره‌ها براساس توصیه انجمن ملی پژوهش ها آمریکا([5]NRC) تهیه و تنظیم و در دو زمان آغازین(0 تا 21 روزگی) و رشد(22 تا 42 روزگی) جوجه‌ها تغذیه شدند . آب و طعام به چهره آزاد در اختیار جوجه‌ها قرار گرفت و در طول دوره پرورشی، تمام حالت پرورشی از حیث دما، رطوبت، نور، تهویه و مدیر برای تمامی جوجه‌ها مطلوب و یکسان بود . به خواسته بررسی اثرات استعمال از پوست پرتقال بر روی پارامترهای خون در 42 روزگی، پس از اعمال 8 ساعت گرسنگی دو پرنده به چهره تصادفی انتخاب شده و سپس از خون­گیری، نمونه‌های خون گرفته گردیده فورا به آزمایشگاه منتقل گردیده و نمونه­ها به بازه 20 دقیقه سانتریفوژ گردیده و پلاسما آنها جدا شده و با استعمال از کیت‌‌‌های تجاری پارس آزمون و دستگاه اسپکتروفوتومتر نسبت به انجام آزمایشات موضوع لحاظ اقدام گردید . برای تجزیه و نظارت داده­ها از قابل انعطاف افزار SAS، نظارت واریانس با به کار گیری از رویه[6]GLM و برای مقایسه میانگین‌ها از امتحان دانکن در تراز آماری 5 درصد استعمال شد . 


نتایج 

و بحث جدول 1 نتایج تأثیر تیمارهای مختلف را بر روی پارامترهای خونی جوجه‌های گوشتی نشان می‌‌دهد . براساس نتایج این آزمایش، در نقطه پایان دوره پرورش(42 روزگی)، تفاوت آماری معنی‌داری در میان تیمارها مشاهده شد(05 / 0P<) .براساس نتایج این آزمایش، تیمارهای دربردارنده پوست پرتقال نسبت به تیمار شاهد، مقادیر کمتری کلسترول، تری‌گلیسیرید، LDL و VLDL در خون داشتند(05 / 0P<)، البته تیمارهای آزمایشی بر اندازه اسید اوریک و HDL خون تأثیر معنی‌‌‌‌‌‌داری نداشتند(05 / 0P>) . براساس نتایج این آزمایش، پوست پرتقال کم آب شده دارنده 88 درصد ماده خشک، 46 / 5 درصد پروتئین، 2 درصد چربی خام، 7 درصد خاکستر، 1 / 1 درصد کلسیم، 053 / 0 فسفر و 10 درصد فیبر بوده می باشد که این نتایج با یافته‌های هسین و همکاران(2006) تضاد و مغایرت داشت که ممکن می باشد استدلال این ناهم خوانی قادر است تفاوت آب و هوایی و منطقه رویش باشد . نتایج این پژوهش با یافته‌های قریشی و همکاران(1988) که نشان دادند کلسترول، تری‌گلیسیرید و LDL پلاسمای جوجه‌هایی که لیمونن(ماده مؤثره مو جود در عصاره پرتقال) در جیره غذایی آن ها موضوع به کارگیری قرار گرفت پایین‌تر از تیمار شاهد بود، مطابقت و همخوانی دارااست . همان طور که گفته شد تاکنون تست دیگری در این مورد انجام نشده است . 

  • ۹۷/۰۶/۲۵
  • امین طیرانیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی