مکتوس

سئو سایت ها

مکتوس

سئو سایت ها

بایگانی
  • ۰
  • ۰

اقدامات 

واجب قبل ورود جوجه راز برد رشد طیور گوشتی، اجرای یک برنامه مدیریتی معلوم و اثرگذار پیشین از ورود جوجه‌ها به فارم و طی مدت پرورش است . از آنجا که اجرای برنامه های تغذیه ای و بهداشتی در فارمهای یکسری سنی خلل است خوبتر آن می باشد که از شیوه یکباره مالامال و یکباره خالی به کار گیری شود . 

جهت دستیابی به نتایج بهتر رعایت مساله ذیل پیش از ورود جوجه ها لازم است: به‌منظور حفاظت از گله‌ها در پیش‌رو بیماریها از تمیز کاری و ضد عفونی شدن صحیح و کافی تجهیزات سالن و محوطه فضا سالنها مطمئن گردید . 

بستر در محوطه مادرهای مصنوعی می بایست نیز تراز و یکنواخت باشد . بستر ناهموار ایجاد رتبه حرارت غیر یکنواخت در کف سالن نموده و باعث مخفی شدن جوجه‌ها در بین پوشال بستر و یا در ذیل دانخوریها و آبخوریها و محروم شدن از آب و دان در تراز پرورش می گردد . 

خرید مرغ

کارایی نمایید که هر تالار را با جوجه مربوط به یک گله مادر پر نمائید، درصورتی که این کار عملی نمی باشد دست‌کم هر سالن را با جوجه‌های مربوط به گله‌های مادر همسن پر فرمائید . این فرمان رقابت فی مابین طیور را کاهش می دهد . 

مقطع وصال جوجه به فارم را مشخص و معلوم نموده و برای اخذ جوجه آمادگی کامل داشته باشید . 

هیترها را کنترل و از صدق فعالیت آن‌ها مطمئن گردید و با توجه به موقعیت هوای محیط 24 تا 36 ساعت پیشین از ورود جوجه آنها را شفاف کنید . در این فیس قبلی از ورود جوجه بستر کاملا گرم و مرتبه حرارت هوای سالن مطلوب پذیرش جوجه می باشد . 

ضمن پرهیز از وزش هوا از وجود هوای کافی درون تالار بخصوص زمانی که از حرارت بی واسطه به کارگیری میکنید مطمئن گردید . 

بازاء هر 1000 قطعه جوجه در محدوده مادرهای تصنعی و مصنوعی 10ـ8 عدد آبخوری آویز اثبات و 6 عدد آبخوری کمکی کوچک کله قندی و یا این که پلاستیکی، یعنی جمعاً 16ـ14 عدد آبخوری در لحاظ گرفته شود . این آبخوریها پیشین از جوجه‌ریزی باید با آب پاک لبریز شده و جایگاه حرارت آب آبخوریها باید حدود 15ـ10 درجه سانتیگراد باشد . همچنین در سیستم آبخوری نیپل نیز باید از آبخوریهای کمکی به کار گیری شود . 

بیشتر کردن مولتی ویتامین در چند روز اولیه به آب آشامیدنی اثرگذار است . زیرا ممکن هست ویتامین جانور در دان بعلت گرما کاهش یافته باشد . 

تولید فضای اضافی جهت تغذیه در یکسری روز اولیه حتمی می‌باشد . حداقل 20% از فضای مادرهای تصنعی و مصنوعی در روی بستر با صفحات مقوائی و یا این که کفی برنامه کودک پوشانده شود و در آن ها همیشه مقدار مقداری دان تازه وجود داشته باشد . در این چهره همواره طیور به دان دسترسی خواهند داشت . فورا قبلی از ورود جوجه به تالار دانخوریها را پر فرمایید . 

  • ۹۷/۰۶/۲۸
  • امین طیرانیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی